IT dagbesteding

Informatie

Digiteam/Digizorg is een kleinschalig zorgbedrijf dat gespecialiseerd is in, op persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie gerichte, programma’s en trajecten. Dit door middel van een ondersteunende, activerende en trainende aanpak.

Digiteam/Digizorg werkt met een kwaliteitsmanagementsysteem, dit betekend dat wij er alles doen om de kwaliteit van zorg zo hoog mogelijk te houden en waar mogelijk proberen te verbeteren.Wij werken onder de koepel van de Coöperatie van ondernemers in de Kleinschalige Zorg in Zeeland (CKZ Zeeland). Op de site van CKZ Zeeland (www.ckzzeeland.nl) kunt u ook meer informatie vinden over de andere leden!

Digiteam staat open voor mensen die vanwege leerproblemen, gedragsmatige of psychische redenen, niet zonder meer in staat zijn om te functioneren in een reguliere school-, werk-, of leefomgeving. Interesses en talenten van de klant dienen als uitgangspunt van programma en traject, binnen een coachend concept. Onze voornaamste doelgroep bestaat uit mensen die problematiek ondervinden als gevolg van een stoornis binnen het autistisch spectrum (ASS).

Bij een traject dat gericht is op een baan komt de nadruk op arbeidstraining te liggen. Een programma voor dagactiviteiten heeft als zwaartepunt een zin- en betekenisvolle inhoud en een lage prestatie- en werkdruk.

Duur en intensiteit van het traject kunnen variëren. Individuele begeleiding is als een op zichzelf staand product, of als supplement op basisprogramma’s of trajecten, mogelijk.

Wij werken met een relatief klein team van 13 medewerkers waarin we zoveel mogelijk zorgen voor "vaste gezichten" voor de mensen die we ondersteunen.

Als initiatiefnemer, stel ik mij graag nader aan u voor

Mijn naam is Antoon Cusell
Vanaf 2011 ben ik ondernemer bij Digiteam, waarbij wij gerichte ondersteuning zijn gaan bieden aan cliënten in de vorm van re-integratietrajecten. Wij maken hierin de combinatie tussen regulier werk en ondersteuning. Sinds 2015 hebben wij onze ondersteuningsactiviteiten en doelgroep uitgebreid naar jongeren en volwassenen van gemiddeld 15 tot 40 jaar met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt, die moeite hebben met hun studie of die wegens andere redenen meerwaarde ontlenen aan het volgen van trajecten binnen onze voorziening.
Onze cliënten zijn veelal gediagnosticeerd met ASS (autistisch spectrum stoornis), of hebben een andere psychische beperking of sociale hulpvraag.
Tijdens een traject bekijken we, als dat een ambitie is en ook binnen de mogelijkheden past, of we doorstroom kunnen realiseren naar regulier werk of studie en bereiden we de cliënt hier zo goed mogelijk op voor met ondersteuning en begeleiding.
Ik heb zelf een opleiding voor zowel technische informatica als sociaal pedagogisch werker gevolgd aangevuld met de SRH methodiek ("Systematisch Rehabilitatiegericht Handelen", tegenwoordig ook "Steunend Relationeel Handelen" genoemd). Deze methodiek wordt bij ons breed uitgedragen en vormt grotendeels de basis voor onze manier van ondersteuning. Daarnaast heb ik diverse cursussen/trainingen gevolgd, o.a. over autisme, een SMART zorgplan schrijven, bedrijfshulpverlening, innoveren binnen de zorg en omgaan met agressie. Momenteel ben ik in vervolgopleiding om uiteindelijk mijn master Orthopedagogiek te gaan behalen.

Kosten en indicatie

Je kunt met een indicatie gebruik maken van begeleiding, dagbesteding, woonbegeleiding of beschermd wonen.
De zorg kan betaald worden vanuit het PGB, via Zorg in Natura (ZIN) of via de WLZ (zorgverzekering).
WLZ zorg wordt ingezet wanneer je langdurige zorg nodig hebt vanwege een lichamelijke beperking, aandoening of chronische ziekte.Een indicatie hiervoor wordt door het Centrum Indicatiestelling (CIZ) afgegeven.
Een indicatie, gewoonlijk van tijdelijke aard, op basis van PGB of WMO kun je aanvragen bij het WMO loket van je plaatselijke gemeente, dit is voor de Walcherse gemeenten via Porthos, telefoon 088 - 7514000. Voor de Oosterschelderegio kunt u terecht bij GR de Bevelanden 0113-239100.
Het CAK regelt vervolgens de eigen bijdrage die je mogelijk hiervoor gaat betalen.
Wij helpen je natuurlijk ook graag met het regelen van de indicatie. Bel daarvoor naar telefoonnummer 0113 - 700 260 of neem contact op per mail via [email protected].

Algemene voorwaarden en privacy statement

Op alles wat we doen zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden van GGZ Nederland van toepassing.
In ons privacy statement is vastgelegd welke gegevens wij van u bewaren, met welk doel, wat uw rechten zijn met betrekking tot uw gegevens en met wie u contact kunt opnemen wanneer u gegevens wilt inzien, wijzigen of verwijderen.

Wat zijn de algemene leveringsvoorwaarden ggz?

Als je hulp krijgt van Digiteam of Digizorg, dan maken we afspraken over de zorg en het verblijf. Bij de afspraken horen Algemene voorwaarden.
In de Algemene voorwaarden staat niet welke hulp iemand nodig heeft, maar wel waar wij en jij zich aan houden. Regels over onze veiligheid en jouw privacy. Ook staat beschreven welke informatie Digiteam en/of Digizorg je moet geven.

Rechten en plichten

De regels van de Algemene voorwaarden zijn niet nieuw. In de Algemene voorwaarden staan onderwerpen die op grond van de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst gelden. De wet beschrijft de rechten en plichten van cliënten in de zorg. De leveringsvoorwaarden zijn landelijk vastgesteld en tot stand gekomen in overleg tussen GGZ Nederland, het Landelijk Platform GGZ, de Patiëntenfederatie NPCF en de Consumentenbond.


Klachten en geschillen

Als er iets is wat niet lekker loopt of waar je niet tevreden over bent verzoeken we je in eerste instantie contact op te nemen met je PB-er of een leidinggevende. In de meeste gevallen kunnen die de klacht op een fijne manier voor je afhandelen.
Indien je er met hun niet uit komt kun je de procedure van de CKZ volgen (https://www.ckzzeeland.nl/pagina/klachten).

Indien jouw zorgindicatie niet via de CKZ loopt, maar bijvoorbeeld via een PGB is ingekocht, kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg Algemeen waarbij we zijn aangesloten.
De geschillencommissie kun je bereiken door de volgende link te volgen: https://www.degeschillencommissie.nl/

Heb je vragen? Bel 0113 - 700 260